Thursday 12 March 2015

PUKET- TAYLAND 5 - SON

Son 1,5 günümüz sakin geçti. Ufak tefek alışverişler yaptık, dinlendik ve daha önce planladığımız Geleneksel Thai Şov'a gittik. Şovun adı Fanta Sea yani fantezi.

Şov'un yapıldığı yer şehrin dışında büyük bir yatırım ile kurulmuş eğlence, fantazi şehri. İçerisinde geleneksel olan her şey var. Filler, maymunlar, dansçılar, tarihten gösteriler.
Ayrıca çok özel hediyelik eşyalar satılıyordu. Ama her şey çok pahalıydı.
Fantastik bir yemek salonu da var.
Genel olarak kendinizi tarihte bir zamanda ama eski Tayland'da hissediyorsunuz.
Resimler Fanta Sea'nin bahçesinden.

Dansçılar gösteri öncesinde bahçede resmi geçit yapıp, küçük de bir dans gösterisi yaptılar.

Havuzlarda bu bölgeye özgü dev kedi balıkları vardı. İlk 6 yılda boyları 1,5-2,5 m. ve ağırlıkları 150-200 kg.'a ulaşıyormuş.

Gösterilerin yapıldığı tiyatro binası girişi.

Geleneksel müzik yapan Tai kızı, yapay gölün içinde minik adada.

Yemek salonu girişi.

Gerçek gösteriye kamera, cep telefonu almadılar ve çok sıkı güvenlik önlemlerinden geçerek girdik. Dolayısı ile içeriden çekilmiş foto yok.
Salon hıncahınç doluydu.
Filler, kuşlar, maymunlar, akrobatik hareketler ile biraz da sirk gibiydi. Ayrıca,Thai dansları. Gösterilerde keçiler ve kuşlar da görev almış ve çok harika iş çıkartmışlardı. O inatçı keçilere o özgür kuşlara o şovları nasıl öğretmişler acaba?
Akrobatik hareketlerde üstümüze insanların uçuştuğunu gördük. Tam anlamıyla üç boyutlu bir şov'du.

En büyük sorun girişte ve çıkışta görüntü çeken her türlü cihazın teslimi ve geri alımı sırasında oluşan kuyruk nedeniyle giriş ve çıkışımızın tam bir işkenceye dönmesi.
Ama yine de güzel bir geceydi.

Biraz da Tai'lilerden söz edecek olursak,
Budizmin barışçıl ve sakinliği insanlarda hissediliyor. Öyle kavga gürültü görmedik. Genelde sakin, eğlenceye, süse ve ibadete düşkün insanlar. Refah bir hayat yok. Hayatları zor göründü bizlere. Ama hayatlarının zorluğunun da pek farkında mı değiller yoksa takmıyorlar mı anlamadık.
Tüm bu sakinliğe rağmen kültürlerinde Tayland boksu da olması tezatlığı da var.

Tai'li kadınlar, gerek fizikleri gerekse davranışları, dansları nedeniyle çok zarifler. Ancak bazılarının, bırakın zarif olmayı ,müşterilerini bile azarladığını da gördük.
Gay sayısı oldukça dikkat çekiciydi.

Gittiğim yerleri her boyutu ile anlatıyorum. Görev gereği, gittim, gördüm ve bu konuyu da yazıyorum.
Bir gece de şu meşhur Red Light sokağına gittik. Açıkçası, ben Puket'in bu işlerde meşhur olduğunu bilmiyordum. Hani Bankok filan bilinir ama. Neyse, yola çıkmaya yakın günlerde öğrenmiş olduk. Ahhh nerelere gidiyormuşuz da haberimiz yokmuş ve ellerimizle gül gibi kocamızı, çocuklarımızı teslim edip gelirsek deyip ellerimizle kafalarımıza vurup ağıtlar yaktık.;)))
Bir kaç defa sokağın önünden geçtik de girmedik. Ne yalan söyliyeyim korktum. Çünkü gitmeden duyduklarımız karşısında tam anlamı ile şok geçirmiştim.
Sonra bir gün bir baktık girmişiz. Herkes maile gelmiş. Öyle izole bir yer değil.
Uzaktan bakınca dansçılar masanın üzerine çıkmış direkle dans ediyor. Bütün klüplerde herkes aynı şeyi yapıyor. Ayy bu muymuş dedim. Hiç yaratıcı gelmedi doğrusu. Ama bu kadarı bile yetti.

Daha yaratıcı olanlar meğerse ara sokaklarda imiş. Neler yapabildiklerini duyunca hakikatten çok yaratıcı buldum. ;))) İşte budur farklılık, yaratıcılık, deneyim, uzmanlaşma dedim. İnanmıycaksınız ama saygı duydum.
Merak edenler araştırabilir.

Sokaktan manzaraları çok çekemedim. Bu insanlara bulaşılmaz deyip bir terslik olmasından çekindim.

Sokağın sonunda Mc Donald's olması da trajikomikti doğrusu.

Puket o kadar meşhur bir tatil destinasyonu olmasına rağmen tatil yerlerinin olmazsa olmazı magnetlerden bulamadık. Ancak havaalanından bulabildik. Anlatmıştım ya Mekke'de de bulamamıştım diye. İki ayrı uç olmalarına rağmen böyle bir ortak noktalarının olması ne kadar ilginç değil mi?

Ayrıca pek temiz hatta tekin bir yer değil. Dikkatli olmak lazım. Arka sokaklarda başka dünyalar var.

Boylece bu yazı dizisinin de sonuna geldim. Her şeye rağmen gidilip görülmesi gerekir. Benden tavsiye siz kendi günlük turlarınızı kendiniz yapın. daha derinlemesine tanıyın, hissedin.
Tekne gezilerini onların geleneksel botlarıyla ( Ruea Hang Yao- Long Tail Boat- uzun kuyruklu tekne) da yapın. Sürat motoru da güzel bir deneyim olsa da geleneksel tekne zevkini kaçırmayın.
Çok güzel plajları varmış. Görün.
Tatilinizi her zaman kendi versiyonunuzla  yapın.