Thursday 15 November 2018

INCREDIBLE INDIA

Hindistan maceramiz benim Ekim ayindaki bir haftalik tatilde nereye gitsem fikri ile basladi. Kendime gezi arkadasi da bulamayinca , once guvenli olmasi bakimindan Singapur dedim, sonra off Singapur cok steril geldi. Singapura egitimlerini incelemek icin gitmek istiyorum. Biliyorsunuz 1 numara dunyada. Sonra, Bhutan moduna gectim. O nu da inceleyince hem o kadar yesil hem de o kadar anlatildigi gibi refah, baris huzur olmadigini hissettim. Yani bir ekran koruyucu goruntusuyle ulkeyi turizme actiklarini hissettim. Bir sure sonra da Vietnam Kambocya diye karar verdim. Her hafta baska bir modda oluyordum. Hatta Kambocya Vietnam donusu Delhiden olma olasiligi vardi. Acaba bir de Tac Mahal mi yapip gelsem diye bile arastirirken Katar Airways'in seyahat sirketinin  (QAH) Hindistan Altin Ucgen (Delhi- Agra ve Jaipur) turunu gordum. Fiyat cok iyiydi sunulan hizmete gore. Cunku QAH butik turlar duzenliyor. 1 kisi olsaniz bile size 1 araba, 1 sofor ve 1 rehber veriyor. Ucak biletleri ve otelinizi ayarliyor.
Hindistan onceligim olmamasina, gonlum yesil ve deniz imkanlari nedeniyle Vietnam Kambocya'dan yana olmasina ragmen, boyle uygun bir teklif ilerde bulamiyabilirdim, Hindistan'a da en azindan bir kez gitmek lazim, kimse de benimle gelmiyor, Hindistan'da guvenlik ve hijyen onemli,  goturecek Turizm sirketinin de guvenilir olmasina dikkat edilmeli diye dusunup QAH organizasyonu olunca  hemen evet dedim.
Artik yalniz cikmayi kabul etmisken, son anda benim cilgin sevgili arkadasim Bilge gidecegimi duyunca "bende geleyim" dedi.  Acikcasi ne kadar istese de isi ve evi nedeniyle gelemez diye basta pek olmaz gibi geldi. Is acisindan cok yogun bir donemdeydi. Son anda izin almasi imkansiz gibi bir seydi. Konuyu konustuktan yarim saat sonra "GELIYORUM Iznimi aldim." deyince inanamadim havalara uctum.

Gitmeden yalniz bayanlar olarak gidecegimiz icin pek bir tesvik gormedik. Herkes aman dikkat diyordu. Biz de onlem olarak sadece saglik sigortasi yaptirdik ve "Ya Allah" deyip yola koyulduk.

Gece yolculugu sonrasi sabaha karsi Delhi'de Indra Ghandi Havaalanina indik. Hava enfes. Havaalani tertemiz. Insanlar guleryuzlu.
Gittigimiz tarihler tam da Hindistan'in meshur isik festivali "Diwali" oncesi. Her yerde bir hazirlik.
Hindistan bizi Diwalimizi kutlayarak karsiladi.



Asagidaki resim havalaninin neresidir sizce?


Tuvaletleri. Kadin erkek tuvaletlerini boyle ayirmislar. Fikri cok sevdim.
Ne kadar buyuleyici guzellikleri var degil mi?
Internette arastirma yaparken bu resimleri arada degistirdiklerini gordum. Hepsi Hint'lilerin buyuleyici guzelliklerini temsil ediyor. Ama ben en cok bu gencleri begendim.
Delhi Havaalani 

Havaalaninda cikista Seyahat sirketimizin Temsilcisini bizi bekler bulduk. Yanimizda 5 buyuk koli yardim esyasi getirmistik. Arabaya sikisacagimizi anlayinca baska araba cagirmak istediler ama biz kalenderizdir. Defalarca olmaz boyle gidemezsiniz dedikleri halde kucaklarimizda kolilerle bir an once otele gitmek istedik. Kendimiz Hindistan'da hissetmenin de bir yoluydu bu.
Ancak kaldigimiz guzel otelin onunde kucagimizda koliler ile inisimiz gormege degerdi.

No comments: