Friday 16 November 2018

DELHI

QAH (Katar Airways Holidays) Hindistan'da bir Seyahat sirketi ile anlasmis. Bundan sonraki operasyon onlar uzerinden gidecekti. Guzel bir sistem kurmuslar. Sehre indiginizde o sehirdeki Temsilci sizi karsiliyor ve onceden verilmis programiniz size anlatiliyor ve Rehberiniz su saatte gelecek o saatte hazir olun diyor. Ulkeye ilk ucak ile inis sonrasi sehirler arasi transfer ayni sofor ve araba ile yapildi. Soforumuzu zamanla cok sevdik. Adini gezinin sonuna dogru dogru soyleyebildim. SUREYS. Her seslendigimde hic uzerine alinmiyordu. Dogru durust Ingilizce bilmemesine ragmen baya da sohbet ettik. Ogullarina gondermek icin bizimle foto cektirmek istedi. Seve seve kabul ettik. Zaten yolculugumuzun sonunda, getirdigimiz yardim kolilerinden ziyaret edecegimiz okul icin ayirdigimiz 2 tanesini Diwali nedeniyle okullar tatil oldugu icin, ona koyunde dagitmasi icin verdik. 6 gun boyunca saglikli, temiz havada baslayan gezimiz sonlara dogru kendisinin yikanmamasi nedeniyle zaman zaman arabada buhran gecirmemize neden olsa da cami acip temiz hava almaya calisip, durumu Hindistan gercegi deyip buyuk bir olgunlukla kabul ederek gecti. Biz belki cok guzel ortamlarda kaliyorduk ama o kimbilir nasil ortamlarda kalip bizi gezdiriyordu. Kaldigi ortamlarda dus imkaninin oldugunu hic sanmiyorum. Empati duygumuz ile icgudusel temiz hava alma duygumuz arasinda gidip geldik.Bu gezi sirasinda hep arabada tam soforun arkasinda oturdum. Tabiki ruzgar da hep bana dogru esti.
Tabiki tam soforun arkasinda oturmanin da avantajini kullandim. Sadece 1 kez disinda araba durunca ve binerken hep kapim acildi. Bilge icin ayni seyi soyleyemiycem tabiki. O obur taraftan binmenin talihsizligini yasadi.😂Ben de bu avantajimi haketmek icin yasliligima sigindim. 👵Belki de benin yasim nedeniyle daha hurmete layik gordu. Bilge'de genc ve guzel olmanin dezavantajini yasadi. Bana da su 52 yillik yasamimda boyle bir konforu yasamak nasip oldu. Yani "Rabbim Houston dedi" gibi sey oldu. Yoksa benim gibi kollarinda hep market alisveris torbalari olan biri icin buyuk hayal.

Tum gece yol gelmistik uykusuz ve yorgunduk. Ama ikimiz de hic kalip otelde dinlenelim aksam cikalim gezmeye diyecek tipler degildik. Bugun bizim dinlenme gunumuz oldugu icin rehbersizdik. Oda'ya ciktik, biraz kendimizi toparlayip, otelin hosgeldiniz ikramlarini yedikten sonra attik kendimizi sokaklara.
Oncesinde otelimizi gostereyim. Bunu neden gosteriyorum. Gideceklere Hindistan seviyesini gostermek icin.

Burasi otelin ici. Dunyada ne varsa burda da o vardi. Hatta yemeklerde fazlasi. Cunku Asya mutfagini da dahil etmisler.
Bu asagidaki de Otelin kapidaki gorevlisi. Sih. Ben bu Sih'leri cok sevdim. Cok sevimlilerdi. Sonra ayrintisi ile anlatacagim. Bu fotoyu Turkiye'deki EGA ogrencilerim icin cekmistim. Kendisi ile de kucuk bir roportaj yapmistim yine EGA ogrencilerim icin. Adam "al kucagina sev" modeli cok sirin bir amcaydi. Bu EGA baskanimiz Burcu'nun dedigi gibi EGA ogrencilerinin tanistigi ilk Hintli Amca'ydi. Dogrusu O da bunun hakkini bilmeden verdi.
Bu yarim gunumuzu nasil degerlendirelim diye once otele sorduk. Otel merkezde oldugu icin birkac yer soylediler. Yuruyerek de gidersiniz sikistiginiz yerde Tuk Tuk cagirirseniz dediler. Bildiginiz uzere Tuk tuklar Asya ulkelerinde kullanilan 3 (bazen de 4) tekerlekli sagi solu acik arabalar.

Gordugunuz uzere dip dibe bir arac. Soforun ensesindesiniz. Yanlari acik. Biz icerden resmetmisiz. Butunu gormek icin bu linke tiklayiniz ltf.

Once basladik yuruyerek gezmeye. Biz gelmeden once Hindistan hakkinda fazlasiyla negatif  yorumlara maruz kaldigimiz icin biraz tedirginiz. Neyseki, ikimiz de cok pimpirikli tipler degiliz. Ilk ugradigimiz yer Indian Gate denilen hukumet binlarinin da oldugu bolge. Cok genis bir parkin icerisinde. Delhi'nin kalbi denilebilir.

20 Milyon nufuslu bir baskentin gobegindeki parkta Sincap gormek guzeldi.

Burada yuruyus yaptiktan sonra atladik bir tuk tuk'a ve ikinci onerilen yer olan CP'ye gittik.
Burasi sehrin kalbinin attigi yer. Ilk gordugumuz Rus Budistler oldu. Cok sirinlerdi. Rusya nere/ Budizm nere? Hinduizm nere? Bunlari buralara atan nedenleri cok merak ettim dogrusu.

Kadinlarin guvenligini saglamak icin ozel bir ekip gorduk. Hemen fotomuzu cektirdik. Boylece bizi takip etmekte olan adamdan da kurtulmus olduk.

Baslayalim Delhi sokaklarini gezmeye.

Sokak yemekleri kulturun en onemli parcalarindan.

Bir de yenildikten sonra yere atilmasa.

Yemek bitti sirada bulasik.

Ve sokagi evi belleyenler

Bira, sarap evi mi isterdiniz?

Her yer sokak saticilari ile doluydu. Ertesi gun bir Hintli gibi gorunmek istedigimiz icin alisveris te ettik.

Hindistan sokak hayati deyince deyince aklima ilk korna sesleri gelecek.

Cp'de yerlerde sokak saticilarinin yanisira Sketcher's, Levi's  gibi Global Dunya markalari da vardi. Hatta hic gormedgimiz modelleriyle. Begendik.

Cp'de dolanirken arkamiza bir adam takildi. Saatlerce bizi takip etti. Bir sey yapacak gibi de gorunmuyordu. Adres sorduk sadece. Bakiyoruz nereye gitsek arkamizdan geliyor. Arada tamam biz buluruz sen bizi merak etme hadi git diyoruz. Bir kayboluyor, sonra bir bakiyoruz baska bir yerde karsimiza cikiyor. Guya o ogle tatili icin evine gidiyormus. Sanirim 1 saat kadar takip etti.

Bir de bizi CP'ye birakan tuk tukcumuz saatler sonra o Delhi trafiginde bizi buldu ve tekrar otelimize birakti. Vucutlarinda para kazanma rekabeti icerisinde inanilmaz bir izleme sistemi dogal olarak gelismis. Ama donus icin ayarlamaya calistigimiz tuktukcu arabasinin lux goruntusu nedeniyle kustah davraninca bizim birakan Tuktuk'cumuzun  bizi bulmasina o kadar sevindik ki adami gorunce boynuna sarilasimiz geldi. Sanki eski bir dostu gormus gibiydik.

Ilk gunu kendi kendimize, ustelik tum gece boyunca yolculuk yaptigimiz icin uykusuz, benim tarafimdan bol migren agrili olarak da olsa kazasiz belasiz bitirirince kendimizle gurur duyduk ve bir guven hissettik. Dedik ki bugunu cikaran her gunu cikarir. Hindistan avuc ici.